Yang Kedua Pula Sampai !!



Seperti yang dijanjikan anak kucing kedua saya sampai di Lapangan Terbang Terrace pada jam 1 tengahari semalam.  Kali ini anak kucing jantan yang sudah berusia 4 bulan.

Anak kucing ini, saya sudah sepakat untuk namakannya Mika...

Comel kan?  Memang sangat comel..

Mika berasal dari Ontario, Canada.  Lebih jauh daripada Mina. Mengikut plan asal Mika sampai semalam pada jam 6.40 petang tetapi jadual penerbangan telah dibatalkan.  Penerbangan dari Vancouver ke Terrace telah dibatalkan.  Maka, Mika telah bermalam di Vancouver Airport bersama agen yang berdaftar.  Nasib baik Mika ada teman...Kesian dia.. pasti kelaparan sebab sebelum itu Mika diterbangkan dari Ontario ke Vancouver yang mengambil masa selama 5 jam...transit di Vancouver..

Bila dapat email mengatakan flight dari Vancouver ke Terrace dibatalkan, terus saya rasa kerisauan dan sedih.  Risau sikit je sebab fikir Mika kelaparan... lepas tu ok jer..😐

Semasa saya ingin mengambil tiket bayaran park kereta, datang seorang pekerja airport yang baru pulang daripada tugasan.

Katanya..

"Don't tell me you want to pick up another kitten...",

"Yeah, we're coming for that.." jawab saya.

"Oh my, the kitten is sooo cute and playful.  No need to pay the ticket guys..  His waiting for you"

"Really !", tanya saya kepastian..

Terus saya berlari masuk ke bahagian "Arrival" sambil tangan dengan pantas memakai topeng di muka.

Lana pula terus memasang video untuk merakam aksi sebagai kenangan buat kami sekeluarga.  Walaupun Mika tidak mengerti dengan perbuatan kami tetapi ia merupakan momen-momen yang cukup indah untuk di kenang.

Dari kejauhan saya dapat melihat Mika di dalam sangkarnya.  Sangat aktif berbanding Mina.  Sebab Mina hanya berdiam diri sahaja semasa pertama kali melihatnya.

Selesai urusan di kaunter penerimaan...

Staff airport mengucapkan "have a nice day"...

"Jom, Mika kita balik rumah"

Dalam perjalanan Mika sangat aktif berada di sangkarnya.  Tangannya tidak berhenti menghulurkan keluar.  Seolah-olah ingin bersalaman dengan kami semua.

Dengan ini bermulalah episod kehidupan Mika dan Mina di tempat barunya.  Nantikan kemunculan mereka dalam Youtube channel khas tidak lama lagi..

😹😹😻😻

Kepenatan...jetlag

Mika baru mendarat di Airport..
Reaksi hari pertama sampai






0 ulasan