Pengalaman Mengambil Covid19 Booster Dose !

 Syukur Alhamdullilah…


Saya di sini kerana mengambil booster shot ataupun booster dos.

Kitimat Hospital
Antara tempat bagi cucuk Vaksin Covid19 


Usaha kecil saya dalam membantu masalah global sebagai umat manusia yang hidup di zaman penuh sains dan teknologi. Zaman yang penuh fitnah hanya dihujung jari.


Tempat Cucuk Vaksin
Tempat untuk mengambil vaksin

Tempat Cucuk Vaksin Covid19


Saya bukan manusia yang kebal dalam menentang virus ini.  Saya tiada immunisasi yang kuat untuk menahan diri menjadikan badan ini sebagai benteng virus yang sedang bermahajarela.


Bila saya tanya pada jururawat yang mencucuk diri ini.  Adakah ini vaksin terakhir? Katanya “probably not” … sebuah harapan.  


Membaca pelbagai khabar daripada Tanahair buat saya kadang-kadang terkedu.  Terkedu dengan kata-kata bijak pandai yang bila berbicara, ada butiran yang keluar daripada mulutnya menampakkan ketidakcerdikan disitu.  Tak apa lah.. nak buat bagaimana kan..

Bila keluar daripada hospital.  Ada sebuah kereta yang sudah dibiarkan lama terkambus salji.  Suasana yang biasa bila winter!



Ada juga yang bertanya, ramai ke yang tak nak ambil vaksin Covid19 di 🇨🇦 ?


Eh, sudah tentulah ramai…  sama sahaja macam Malaysia.  Tak jauh beza pun… selagi namanya manusia tinggal di dalam planet yang bernama Bumi. 😬


Apa yang saya dapat simpulkan, lebih ramai yang berusaha dan taat dalam menangani masalah ini.  Ramai yang menyokong usaha pihak hospital dan kerajaan.  Tetapi tetap juga ramai yang membantah..


Sampai bila ? “Eh, ramai pula bertanya”


Sabar lah.  Kita semua sedang dalam ujian.  Ujian daripada Yang Maha Kuasa.  Tuhan sedang menguji kita tentang Kekuasaannya.  Betul kan…  Kadang-kadang manusia ini sering lupa yang kita semua adalah berada dalam ujianNya.


Saya mohon maaf, jika ada yang tidak bersetuju dengan tulisan saya pada kali ini… 🙂. Walaubagaimanapun, saya tetap yakin ada banyak betul juga tulisan kali ini.  Terus terang saya katakan anti-vaksin ada di mana-mana.  Mereka sudah wujud sebelum Pandemik lagi tetapi lebih terserlah ketika Pandemik.  Siap ada group FB la, telegram la… WhatsApps pun ada.  Haish… kemain la korang ni..


0 ulasan